Työympäristö
Kinnarps siivitti Advenin onnistuneeseen muutokseen
Adven Group:in pääkonttori Vantaalla muutti uusiin toimitiloihin syksyllä. Uudelta työympäristöltä toivottiin yhteisöllisyyttä ja hyvää tiedonkulkua sekä myös entistä parempaa ääniympäristöä.
Työntekijöiden tyytyväisyys uusiin tiloihin oli johdolle tärkeää mutta myös huoli mahdollisesta muutosvastaisuudesta sai yrityksen kääntymään asiantuntijan puoleen. Kinnarps nousi kilpailijoista edukseen erityisesti muutosprosessin kokonaishallinnalla.
Kinnarpsin Next Office -työkalut työympäristön muutokseen auttoivat henkilöstön osallistamisessa. Eri osastot otettiin aktiivisesti mukaan muutosprosessiin ja työntekijät saivat kertoa toiveistaan ja haasteistaan Kinnarpsin järjestämässä työpajassa, kertoo Laura Pihlaja, HR Specialist, Adven.
Adven valitsi Kinnarpsin kokonaispalveluista sisustus- ja kalustussuunnittelun, inventoinnin ja Next Office -työympäristöanalyysin sekä käyttöastemittauksen. Toimistokalusteiden lisäksi toimitukseen sisältyivät verhot, erikoiskalusteet ja sisustusvalaisimet. Myös vanhat kalusteet saatiin pääosin hyödynnettyä ja sovitettua uuteen tilaan osaksi uutta sisustusta.
Kaikki oli selvästi kokemuksen hiomaa. Se näkyi myös esimerkiksi siinä, että projekti sujui täysin aikataulussa ja pääsimme muuttamaan sovittuna päivänä, Pihlaja kertoo.
Lisää muutosprojektista: www.kinnarps.fi/inspiraatiota/adven
Mikä on Kinnarps Next Office®?Tutkimusta, strategiaa ja neuvontaa ihannetoimiston suunnitteluun
Lähtökohtana on, että työympäristön muutos toteutetaan kuudessa eri vaiheessa. Liikkeelle lähdetään osallistamalla työntekijöitä ja analysoimalla heidän työskentelytapojaan. Huolellisesti valikoitujen työkalujen, työpajojen ja analyysien avulla saadaan aikaan räätälöity ratkaisu, joka sopii parhaiten juuri asiakasyrityksen toimintaan ja työntekijöiden tarpeisiin.
www.kinnarps.fi
Julkaistu: 05/2020