Hyvinvointi
Johtaminen
Koulutus
Valmennus

Lisää tehoja verkko-oppimisesta?

artikkelikuva: Lisää tehoja verkko-oppimisesta?

Murros oppimisessa kiihtyy edelleen. Erityisesti verkko-oppiminen on tuonut uudenlaista terää etenkin organisaatioiden koulutuksiin. Yksi edelläkävijöistä tehostetun oppimisen saralla on Mercuri International, joka on kehittänyt omia verkko-oppimisen ratkaisujaan jo 17 vuotta.

”Yhä useammassa yrityksessä on käytössä verkko-oppimisalusta, johon ladataan sisältöjä, kuten erilaisia ohjeistuksia, videoita ja verkko-oppimismoduuleja”, kuvailee Mercurin digitaalisista ratkaisuista vastaava Vesa Hilevaara.

Mercurin tarjoamassa verkko-oppimiskirjastossa on tuhansia eri sisältöjä, joista asiakkaalle voidaan rakentaa tämän liiketoimintaa ja/tai yrityksessä työskentelevien henkilöiden urapolkuja tukevia kokonaisuuksia. Hilevaaran mukaan virta vie jatkuvasti kohti entistä räätälöidympiä ja kohdistetumpia sisältöjä.

”Skenaarioiden avulla työntekijät voivat esimerkiksi tutustua erilaisiin myyntitilanteisiin ja päästä itse arvioimaan eri tekniikoiden vaikuttavuutta.”

Mercuri International on maailman suurin myynnin ja myynnin johtamisen kehittäjä, joka palvelee yli 15 000 asiakasyritystä yli 50 maassa. Hilevaaran mukaan myynnin kasvattaminen edellyttää inspiroivaa ihmisten johtamista, organisaation toiminnan tehostamista ja kaikkien asiakastyössä mukana olevien avainhenkilöiden tahdon ja taidon maksimoimista. Tämä kuvio vaatii sitoutumista jatkuvaan kehittämiseen.

”Oppimista pitää myös johtaa tehokkaasti ja varmistua halutunlaisesta kehityksestä matkan varrella”, linjaa Hilevaara.

Annostele oikein!
Mercuri Internationalilla on Italiassa Digital Learning Center, joka on kasvava osa yrityksen kansainvälistä liiketoimintaa. Hilevaaran mukaan käynnissä oleva ”ruutuvallankumous” on yrityksille haaste ja mahdollisuus: koska ihmiset kerran käyttävät niin paljon aikaa älylaitteidensa parissa, niin eikö silloin kannata pakata tietoa pieniksi ja kiinnostaviksi kokonaisuuksiksi, joita väki voi omaksua omaan tahtiinsa?

”Firmat voivat kuratoida sisältöjä nykyistä paremmin ja samalla kehittää omia kompetenssejään huimasti”, hän uskoo.

Kokonaan ei oppiminen verkkoon katoa. Esimerkiksi Mercurilla face-to-face-valmennukset ovat ja pysyvät arvossaan; vuositasolla Mercuri tekee Suomessa 500-600 yritysvalmennusta ”perinteisellä” mallilla.

”Jos ajatellaan vaikkapa esiintymistä ja vuorovaikutusta myyntitilanteessa, niin tehokkaimmin niitä oppii harjoittelemalla.”

Verkko-oppimisratkaisujen avulla voidaan silti näppärästi nostaa harjoitteluun käytetyn ajan tehokkuutta esimerkiksi tarjoilemalla verkossa teoriat ja mallit ennen valmennustilaisuutta.

”Meidän verkko-oppimisratkaisumme pitävät myös sisällään mahdollisuuden antaa esimiehelle roolia johdettavansa kompetenssin kehittämisessä.”

Teksti: Sami J. Anteroinen




Seuraa HR viesti
Facebook, seuraa LinkedIN, seuraa
PubliCo B2B mediat:
enertec »     HR viesti »     kita »     prointerior »     prometalli »     proresto »     seatec »