mainos_1021

Rekrytointi
Yrityskulttuuri

Viesti hyvästä meiningistä: kesätyöntekijät työnantajamielikuvan rakentajina

artikkelikuva: Viesti hyvästä meiningistä: kesätyöntekijät työnantajamielikuvan rakentajina

Kesätyön merkitystä työnantajamielikuvan rakentamisessa ei sovi unohtaa. Työnantajamielikuva rakentuu monesta palikasta - avainasemassa on omien etujensa tunnistaminen, niiden kehittäminen ja niistä viestiminen.

Työnantajamielikuvasta ja vastuullisesta toiminnasta on tullut kilpailuvaltteja markkinoilla, joilla osaavasta työvoimasta kilpaillaan enenevissä määrin.

Kesätyön merkitystä työnantajamielikuvan rakentamisessa ei sovi unohtaa. Työnantajamielikuva rakentuu monesta palikasta - avainasemassa on omien etujensa tunnistaminen, niiden kehittäminen ja niistä viestiminen.

"Kerran rakennettu työnantajamielikuva ei kanna ikuisesti. Uusia ihmisiä tulee työelämään jatkuvasti ja ne yritykset, jotka panostavat työnantajamielikuvaan systemaattisesti, tulevat pärjäämään pitkällä tähtäimellä paremmin", povaa Vastuullinen kesäduuni ‑kampanjan projektijohtaja Päivi Salminen- Kultanen.

Kesätyö on tärkeä askel nuoren työidentiteetin rakentamisessa. Kesätyössä opitaan työelämän pelisäännöt, tutustutaan erilaisiin toimialoihin, verkostoidutaan ja luodaan pohja urakehitykselle.

Vastuullinen kesäduuni -kampanja auttaa työnantajia ymmärtämään nuorten odotukset työelämää kohtaan ja kehittämään kesätyöhön liittyviä prosesseja.

"Yrityksenne potentiaalinen työntekijä ei voi tietää, että teillä on tosi hyvä meininki, jos ette viesti siitä ulospäin. Työnantajamielikuvan parissa vuosikausia töitä tehneenä tiedän, että usein viestinnässä ollaan turhan vaatimattomia", Salminen- Kultanen kertoo.

Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa rikotaan ennätyksiä! Yli 500 suomalaista kesätyönantajaa on sitoutunut tarjoamaan parempia kesätyökokemuksia nuorille ja tavoitteemme onkin tarjota 100 000 onnistunutta kesätyökokemusta kaudella 2019! Kampanjasaitilla on vieraillut tammikuun aikana enemmän yksittäiskävijöitä kuin koskaan aikaisemmin, yhteensä yli 100 000! Lisäksi kampanjan näkyvyys on kasvanut Oikotielle siirtymisen myötä, esimerkiksi televisiossa menestyksekkäästi pyörineen "Kun aika on löytää kesätyö" -mainoksen myötä.

Ehdit vielä ilmoittaa yrityksesi mukaan kampanjaan ja osallistua Vastuullisin kesäduuni 2019 -tutkimukseen ja kilpailuun: kesaduuni.org/ilmoittaudu

Julkaistu: 03/2019

Mitä mieltä olit artikkelista?

arvosana 1 arvosana 2 arvosana 3 arvosana 4 arvosana 5

UUSIMMAT

LUE UUSIN NÄKÖISLEHTI
HR-viesti 1/2024

HR viesti



Seuraa HR viesti
PubliCo B2B mediat:
enertec »     HR viesti »     kita »     prointerior »     prometalli »     proresto »     seatec »